mojasima

ساخت وبلاگ

این مقاله توسط کارشناسان مرکز تعمیرات یخچال سامسونگ تهیه و نگارش شده است و محتوای آن شامل چند دهه تجربه در حوزه تعمیرات تخصصی یخچال فریزر و ساید بای ساید سامسونگ می باشد. امید است که مطالعه آن سطح آگاهی و دانش کاربران یخچال سامسونگ در این زمینه را افزایش دهد.
خاموش شدن یخچال فریزر سامسونگ و خاموش شدن ساید بای ساید سامسونگ یکی از ایراد های رایج در مرکز تعمیرات سامسونگ می باشد. زمانی که متوجه خاموش شدن یخچال سامسونگ می شوید، ممکن است این اتفاق باعث نگرانی و اضطراب شما شود و بلافاصله با مرکز تعمیرات سامسونگ تماس بگیرید. مرکز تعمیرات سامسونگ به تمامی مشتریان این اطمینان را می دهد تا با خیالی راحت تعمیر یخچال خود را به متخصصان این مرکز بسپارند و در کمترین زمان ممکن و با حداقل هزینه به تعمیر یخچال سامسونگ خود بپردازند.

در ادامه به بررسی رایج ترین دلایل خاموش شدن یخچال سامسونگ می پردازیم. دلایل اصلی خاموش شدن یخچال سامسونگ شامل موارد زیر است که به بررسی تخصصی هرکدام از آنها می پردازیم.

 

مشکل در برق ورودی
 

زمانی که برق ورودی به دستگاه قطع شود یخچال فریزر سامسونگ خاموش می شود وتمام چراغ ها و‌قطعات برقی از کار می افتد. به طور کلی برق ورودی شامل موارد زیر میباشد و باید همه ی قسمت ها به طور دقیق بررسی شود.

پریز برق ورودی: با استفاده از فازمتر یا ولت متر برق پریز مورد نظر را بررسی کنید.

محافظ یا ترانس برق ورودی: به کمک ولت متر ولتاژ برق خروجی را اندازه بگیرید.

دوشاخه و کابل ورودی: با استفاده از مولتی متر (حالت بیزر) وضعیت هر دو رشته ی کابل را از سر دوشاخه تا انتهای کابل بررسی کنید.


برد کنترل الکترونیک
 

برد کنترل در یخچال فریزر و ساید بای ساید های سامسونگ یکی از قطعات مهم و اساسی بشمار می رود‌. برق پس از عبور از کابل وارد برد کنترل می شود و از آنجا به قطعات مختلف یخچال با ولتاژ های مختلف توزیع می شود. زمانی که یخچال سامسونگ خاموش است و عملکرد آن متوقف شده است، احتمال خرابی و اشکال در برد کنترل وجود دارد. برد الکترونیک از یک کیت و مجموعه ای از قطعات الکترونیکی شامل خازن، دیود، ترانس، ترانزیستور و آی سی تشکلیل شده است و به طور کلی به سه بخش تغذیه، کنترل و خروجی تقسیم می شود.

اگر دلیل خاموش شدن یخچال سامسونگ ، خرابی برد کنترل باشد، این خرابی معمولا در بخش تغذیه و کنترل آن ظاهر می شود. تشخیص ایراد دقیق در این حالت نیازمند تجربه و دانش فنی بالا در زمینه علم الکترونیک می باشد‌. از این رو عیب یابی و تعمیر برد الکترونیک یخچال فریزر و ساید بای ساید سامسونگ می بایست حتما توسط متخصصین این حیطه صورت گیرد. مرکز تعمیرات سامسونگ به شما این اطمینان را می دهد تا تمامی ایرادات مربوط به برد الکترونیک یخچال سامسونگ را در سریع ترین زمان ممکن به صورت کاملا تخصصی برطرف نماید.

 

ترموستات
 

در مدل های قدیمی تر از یخچال های سامسونگ، خرابی ترموستات یکی از دلایل احتمالی برای خاموش شدن یخچال سامسونگ می باشد. ترموستات مانند یک سوئیچ عمل می کند و زمانی که سرمای یخچال کم شود، وصل شده و جریان برق به کمپرسور می رسد و آن را روشن می کند. زمانی که ترموستات معیوب است، معمولا چراغ های داخل یخچال روشن است اما کمپرسور کار نمی کند و سرمای دستگاه کم می شود. این ایراد با تعویض ترموستات برطرف می شود.

 

کمپرسور
 

اگر یخچال فریزر یا ساید بای ساید سامسونگ خاموش است و سرما تولید نمی کند، یکی از دلایل آن می تواند خرابی موتور یا کمپرسور باشد. زمانی که کمپرسور بسوزد و از کار بیفتد ممکن است چراغ های داخل دستگاه و نمایشگر روشن باشد اما یخچال و فریزر سرد نشود. گاهی هم ممکن است بدلیل جریان کشیدن بیش از حد کمپرسور، فیوز حفاظتی بسوزد و کل چراغ های دستگاه نیز خاموش شود.

برای تست کمپرسور میتوان از روش تست مستقیم استفاده کرد به این صورت که ولتاژ مستقیم به کمپرسور اعمال میکنیم و با استفاده از آمپرمتر، جریان برق مصرفی ان را اندازه گیری میکنیم.( A<1.2) .اگر جریان مصرفی کمپرسور بیش از حد مجاز بود، درجهت تعویض کمپرسور اقدام می کنیم.

در این مقاله تاکید بر روی خاموش شدن یخچال سامسونگ بوده است و در بیشتر موارد به بررسی دلایلی که باعث خاموش شدن همه قسمت های دستگاه می شود پرداخته شده است.

mojasima...
ما را در سایت mojasima دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : momeni admin بازدید : 285 تاريخ : دوشنبه 25 اسفند 1399 ساعت: 1:35